Ads Top

Clean Mission

Ο Νικόλας Χατζής μας ανοίγει την καρδιά του....(αποκλειστική συνέντευξη)

Τον Νικόλα, τον πρωτογνώρισα το καλοκαίρι του 2012 αν θυμάμαι καλά, όταν βρισκόμουν σαν διοργανωτής σε ένα καλοκαιρινό μαγαζί της Θεσσαλονίκης και ο Νικόλας μας μάγεψε με τις μουσικές του.


Από τις πρώτες κουβέντες, είχα δει ένα «διψασμένο» επαγγελματία να ανυπομονεί να «αναστατώσει» το πλήθος και να μας κάνει όλους να περάσουμε υπέροχα με στυλ αυθεντικό, καθώς βλέπαμε τι σημαίνει αληθινός  Disc Jockey.





Τα όνειρα, με σκληρή δουλειά και επιμονή (και τύχη – χρειάζεται να το λέμε κι αυτό), σχεδόν πάντα βγαίνουν αληθινά! Σε άλλους νωρίτερα, σε κάποιους άλλους αργότερα! Ο Νικόλας Χατζής είχε και εξακολουθεί να έχει το χάρισμα της «αυθεντικότητας» που μαζί με την ωριμότητα του χαρακτήρα του, κατάφερε το hobby να αποτελέσει και το επάγγελμα του!

Ο ίδιος, σαν το παλιό καλό κρασί, έχοντας ταξιδέψει και παίξει σε clubs και μαγαζιά σε όλη την Ελλάδα, βρήκε τον απαραίτητο χρόνο και μας έδωσε μια «αυθεντική» συνέντευξη που αξίζει να διαβάσετε αρκετές φορές!


Πάμε πίσω στο ξεκίνημα! Πως ήρθε η μουσική και κατ’ επέκταση η επαφή με το DJing  στη ζωή σου;
Η μουσική ήρθε από ένα μουσικό όργανο που είχε ένας παιδικός μου φίλος στο σπίτι του...το οποίο ήταν
μια μελλοντικά.. όπου μου άρεσε να παίζω κάθε φορά που τον επισκεπτόμουν Μετά ακολούθησαν ωδεία κ.τ.λ. που με έβαλαν ουσιαστικά στον κόσμο τις μουσικής.
Κάπου εκεί στα 12 μου μαγεύτηκα από ένα πικάπ ενός οικογενειακού μας φίλου.... σύντομα σε ένα σχολικό πάρτι. Μπήκα για πρώτη μου φορά σε ένα κλάμπ κ διαπίστωσα τη πάει να πει dj... Αυτό που μου άρεσε περισσότερο, ήταν πως θα ήθελα να είμαι στη θέση του κ να κάνω το ίδιο γιατί ουσιαστικά.... <<μοίραζε διασκέδαση>>...
Από τα 12 μέχρι τα 16 λοιπόν ήταν τα χρόνια που προσπαθούσα να συνδέσω ότι βγάζει ήχο π.χ. κασετόφωνο, walkman, πικάπ με ότι μπορείς να ενισχύσει τον ήχο κ να ακούγετε λίγο πιο δυνατά...
Στα 16 μου πήρα το πρώτο μου μεροκάματο σε μπάρ που ήταν 3.000 δρχ (περίπου 9€)
Ήταν αυθόρμητη η απόφαση να ασχοληθείς και με ποια πρώτη σκέψη; Ως επάγγελμα ή ως προς hobby? Νομίζω πως πάντα ξεκινάει σαν χόμπι.... Αμέσως μετά με λίγη λογική.... μπορείς να αντιληφθείς αν μπορείς να το κάνεις αποκλειστικά επαγγελματικά..
Πώς ξεκίνησε η περιπέτεια με το ραδιόφωνο;
Αυτή η περιπέτεια ξεκινάει παράλληλα με την πρώτη μου συνεργασία σε μπαρ.... μιας κ δεν είχα δικούς μου δίσκους
κ τότε στο ραδιόφωνο που πήγα ο καθένας έπαιζε με τους δικούς του. Περίπου για 4 χρόνια περιπλανήθηκα σε ραδιόφωνα
της Θεσσαλονίκης ουσιαστικά κάνοντας πολλά λάθη μιας κ δεν είχα κανέναν μέντορα μέχρι εκείνη την στιγμή.... Το 2000 συνεργάστηκα με τον Λευτέρη Μαρόγλου.... το 2003 με τον συνεργάτη του Στέφανο Διαμαντόπουλο....είναι οι δύο  άνθρωποι που οφείλω τα πάντα....κυριολεκτικά.. οι δυό τους δε μου μετέφεραν μόνο οτι έχει σχέση με το ραδιόφωνο.... αλλά κ πως πρέπει να επικοινωνώ μέσα στην ίδια την ζώη....
Πώς νιώθεις όταν βλέπεις πολλά ραδιόφωνα να λειτουργούν με playlists χωρίς ραδιοφωνικούς παραγωγούς;
Είναι και αυτός ένας τρόπος να λειτουργήσει ένα ραδιόφωνο... η μάλλον σκέτο ράδιο.... φωνή δεν υπάρχει... μουσική λοιπόν!
Τουλάχιστον ας βάλουν καλή μουσική γιατί υπάρχει μεγάλο ποσοστό ανθρώπων που θέλουν να ακούν μόνο μουσική κ όχι κάποιον να μιλάει....


Πόσο έχει επηρεάσει τη μουσική βιομηχανία το Διαδίκτυο;
Το ένα εξαρτάται από το άλλο πλέον... είναι δυο λέξεις που παντρεύτηκαν κ δε βλέπω να χωρίζουν ποτέ.. η μουσική είναι στο διαδίκτυο κ υπάρχουν άνθρωποι που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο μόοοονο για αυτό το λόγο..
Ποιά είναι η προσωπικότητα που έχεις γνωρίσει από το χώρο της μουσικής βιομηχανίας και σου χει κάνει εντύπωση;
Με σκλαβώνουν οι κινήσεις ευγένειας σαν άνθρωπο... Ένα βράδυ σε μια παρέα γνωρίζω τον Αντώνη Ρέμο... απλά μας
σύστησαν... δεν αλλάξαμε κουβέντα την ώρα που ήμασταν εκεί... φεύγοντας κ αφού χαιρετάει ο ένας τον άλλον μου έδωσε το χέρι του για να με χαιρετίσει πράγμα που δε μου έχει ξανακάνει καλλιτέχνης κ πίστεψε με έχει συμβεί πολλές φορές να βρεθώ σε κοινές παρέες με πολλούς καλλιτέχνες....
Έχεις κλάψει ποτέ με τραγούδι;
Ναι.... με το Τι σου χω κάνει του Αντώνη Ρέμου... ήμουν 22 χρονών...
Πόσο χρόνο αφιέρωσες στο DJs training και με τι προσωπικές θυσίες για να ακολουθήσεις το ένστικτο του ονείρου σου;
Λίγο χρόνο σχετικά ανά ημέρα... το training το κάνεις απλά για να δοκιμάσεις ένα μιξάρισμα έτσι ουτως ώστε να βγει σωστό την ώρα που παίζεις
Τώρα αν αθροίσεις τα χρόνια που το κάνω.... εεε βγαίνει πολύς χρόνος...
Θυσίασα αυτό που σπούδασα...την γραφιστική....αλλά επειδή μου χρειάζεται στην δουλειά μου.. σχεδιάζω τα πόστερ μου όσο μπορώ κ έτσι πέρασε
η γραφιστική σαν χόμπι...
OK λοιπόν, έμαθες, δούλεψες αρκετά στο ξεκίνημα, ήρθαν και οι πρώτες δουλειές σε bars/clubs… μετά; Κάθισες και είπες, θέλω να κάνω αυτό; Με τι ήχο & style; Με πιο γνώμονα; την εφήμερη επιτυχία της στιγμής ή τη μακροχρόνια εξέλιξη; Επειδή γνωρίζω την ωριμότητα της σκέψης σου, θα θελα να μας εξιστορήσεις το σημείο αυτό που έκανες τον αυτό-διαλογισμό σου και είπες … up to the next level!
Η αιτία που το άφησα από χόμπι κ το έκανα επαγγελματικά ήταν η σύζυγος μου.... Όταν την γνώρισα σταμάτησα για ένα χρόνο περίπου να παίζω μουσική.... τυχαίνει λοιπόν να παίζω μουσική σε ένα πάρτι όπου κ με άκουσε για πρώτη φορά...
Έχοντας καλή αντίληψη της μουσικής μου είπε.... - Είσαι τρελός? Γιατί σταμάτησες να παίζεις μουσική?
Από εκεί κ μετά αφού στον επαγγελματικό τομέα ήμουν στάσιμος.... επέλεξα να συνεχίσω να παίζω μουσική..... ο ήχος δε με ενδιέφερε... η δουλειά μου είναι να κάνω τον κόσμο να διασκεδάζει... δε με νοιάζει αν παίζω την τελευταία ελληνική η ξένη επιτυχία  σε ένα μαγαζί η  <> σε ένα παιδικό πάρτι.. η ψυχή μου γεμίσει όταν βλέπω τον κόσμο να διασκεδάζει... ταυτόχρονα αυτός ο κόσμος την άλλη μέρα θα μιλάει για μένα εφόσον πέρασαν καλά το προηγούμενο βράδυ... έτσι γεμίζει και η τσέπη μου κ μπορώ κ λέγομαι επαγγελματίας αφού δεν κάνω κάτι άλλο πέρα από αυτό....
Άρα, αν σε έβαζα μπροστά σε μια παρέα φιλόδοξων παιδιών που θέλουν να ασχοληθούν με το DJing, ποιες θα ήταν οι συμβουλές σου και από την άλλη, τεχνικά ποια θα ήταν η προτροπή σου να ακολουθήσουν;
Οι συμβουλές μου είναι απλές.... λογικές.... το djing είναι one man show.... ο κόσμος θα σε φτάσει εκεί που μπορείς να φτάσεις.... οπότε... χρειάζεται γνώση....timing και συναίσθηση (feeling).... αν τα έχεις αυτά τότε ο κόσμος θα αρχίσει να μιλάει για σένα την επόμενη μέρα κ θα γίνει αυτός ο κύκλος...αν όχι θα μείνεις στάσιμος.... Τεχνικά δεν έχω να προτείνω κάτι ιδιαίτερο... Τα τελευταία χρόνια απλά παίζουμε μιξάροντας πολύ γρήγορα... αυτό
μόνο σε μαγαζιά που παίζουν πολλά είδη μουσικής η μόνο ελληνική.... στην house σκηνή υπάρχουν άλλα δεδομένα...

Τι σημαίνει τελικά DJ για σένα; Ποιο είναι το feeling που σου πηγάζει ευρισκόμενος στα dexx?
Dj είναι αυτός που μπορεί να μου φτιάξει την ψυχή επιλέγοντας τραγούδια.... Το feeling μου είναι όπως είπα ψυχοθεραπευτικό.. θέλω παίζοντας μουσική να κάνω τον κόσμο να ξεχνάει τα προβλήματα του κ να διασκεδάζει...

Ποια είναι εν έτη 2014, η ολοκληρωμένη άποψη σου για τον ρόλο του DJ στο σήμερα?
Πρωταγωνιστής, star, παραγωγός μουσικής, καλοστεκούμενος, ενίοτε fit, ιδανικός δημοσιοσχεσίτης ή καθαρά αφοσιωμένος στη τέχνη του;
Πρωταγωνιστής σε ενα μαγαζί που ο κόσμος απαιτεί να διασκεδάσει.... Στάρ μπορεί να γίνει αν είναι όλα τα υπόλοιπα που ανέφερες... Η εξωτερική εμφάνιση θα παίξει ρόλο μεμονωμένα.. Άλλοτε θετικό άλλοτε αρνητικό ... είτε θεωρείτε όμορφος η άσχημος κάποιος.... ο δημοσιοσχεσίτης... θα κερδίσει λίγες παραπάνω δουλειές.... αν είναι καλός στη δουλειά του....θα παραμείνει....αν όχι... θα κάνει τον κύκλο του κ θα σταματήσει να έχει δουλειά γιατί απλά δεν δικαιολογεί το μεροκάματο του..
Ο μουσικός παραγωγός είναι ένα άλλο επάγγελμα το οποίο προσπαθούν να κάνουν οι dj ως προς την εξέλιξη τους.... δεν είναι κακό... είναι κάτι που θα κάνω στο μέλλον πιστεύω μιας κ το μόνο που πρέπει να μάθω είναι ένα από τα software για αυτήν τη δουλειά...
Που πάει ηχητικά η μουσική προς το 2014; Σε τι τάσεις;
Στην Ελλάδα κ με τις γνωστές οικονομικές δυσκολίες η τάση είναι στο εμπορικό εύπεπτο τραγούδι.... αυτό δεν σημαίνει πως δεν είναι κ καλό....
Στο εξωτερικό όσο ενημερώνομαι δεν υπάρχει κάτι νέο...
Ποιος είναι ο αγαπημένος σου στίχος ή γνωμικό.
...σαν την υγεία.. δεν έχει...
Αν σου έδινα ένα σπρευ και σου έλεγα βάψε ένα τοίχο.Τι θα έγραφες και ποιόν τοίχο θα έβαφες;
Στον μεγαλύτερο τοίχο της Βουλής θα έγραφα την λέξη... Άπληστοι... αγανακτισμένος κ εγώ ναι...
Ποια είναι τα επόμενα σχέδια σου, αναφορικά με το μέλλον σου ως DJ και ραδιοφωνικός παραγωγός;
Σαν ραδιοφωνικός παραγωγός μου αρέσει που γύρισα κ πάλι στο Ράδιο Θεσσαλονίκη 94,5 γιατί κάνω αυτό που μου αρέσει... δεν έχω καμία λίστα με τραγούδια που μου υποχρεώνουν να παίξω.. καταθέτω κ εκεί ψυχούλα λοιπόν.
Σχέδια δεν έχω.... περιμένω τον χρόνο να έρθει για να παίξω μουσική κ να διασκεδάσω τους έλληνες παντού σε αυτόν τον πλανήτη.... είμαστε σκορπισμένοι σε πολλές χώρες.... θέλω να πάω κ να διασκεδάσω κ εγώ μαζί τους...
Νικόλα, σε ευχαριστώ πολύ για αυτή την όμορφη συνέντευξη! Είμαι σίγουρος ότι έχεις να μας δώσεις ακόμα πολλά!
Υγεία κ τύχη σε όλους…


Νικόλας Χατζής
Ραδιοφωνικός παραγωγός - Dj
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
FACEBOOK              Facebook Official Page

YOUTUBE                 YouTube Official Page

Από το Blogger.